ارتباطات و رسانه

انواع ارتباطات و نقش رسانه در ارتباطات

ارتباطات و رسانه

انواع ارتباطات و نقش رسانه در ارتباطات

توضیح درمورد ارتباطات و انواع برقراری ارتباط و نقش رسانه ها در برقراری ارتباطات

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۴ مطلب در دی ۱۳۹۳ ثبت شده است

<تلویزیون خطری اساسی برای دموکراسی و آزادی است >

پژوهش های علمی و آماری نشان می دهد که تماشای مستمر تلویزیون ،قدرت انسجام فکر و اندیشه منطقی را از میان می برد .(بورستین) دنیای نقش بسته در صفحه تلویزیون ،دنیایی است دست دوم ،پرداخته شده و اغلب مخدوش ،تصویری که تلویزیون از جهان خارج به ذهن ما منتقل می کند ،با وافعیت خارجی یکسان نیست.این تصویر،انسان فعال و متفکر را به تماشا چی منفعل و راکد تبدیل می کند ،سرعت انتقال را از بین می برد ،عکس العمل دفاعی و دماغی بدن را در برخورد با اطلاعات ،تضعیف می سازد و ایدز فرهنگی را نصیب انسان و جامعه می نماید.بنا بر این می توان در یک جمله گفت که بهره گیری پیوسته از تلویزیون موجب تغییر و دگرگونی در ادراکات و دریافتهای انسانی می شود .

واژهٔ «اجتماع» ،حضور افراد جامعه در مکانی خاص را به ذهن متبادر می کند در حالیکه که «اجتماع» تلویزیون را افرادی تشکیل می دهند که دور از یکدیگر و خارج از محدوده دید یکدیگر قرار دارند.

zahra dana
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۶:۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

رسانه حامل یا واسط پیام است .بدین ترتیب واسط در انگلیسی “مدیوم” هم رسانه و هم واسط معنی می دهد و در متن اصلی هم همین لغت به هر دو معنی به کار رفته است.

هر چند جمع لاتین این کلمه، یعنی مدیا در استفاده روزمره ای که از این واژه در انگلیسی می شود، بخوبی به عنوان یک اسم مفرد جا افتاده است .یک رسانه مدیوم عبارتند است از ؛ هر ابزاری برای برقراری ارتباطات.

رسانه حامل یا واسط پیام است .بدین ترتیب واسط در انگلیسی “مدیوم” هم رسانه و هم واسط معنی می دهد و در متن اصلی هم همین لغت به هر دو معنی به کار رفته است .

zahra dana
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۶:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


تاریخچه رسانه ها :

در نیمه دوم قرن نوزدهم ،بتدریج خود چاپ ،ابتدا تحت سیطره ارتباطات الکتریکی و سپس ارتباطات الکترونیکی قرار گرفت.در تاریخ رسانه ها و جنبش سه مرحله ای آنها :الفبا چاپ صفحات تصویراین سومین گسستگی اساسی به شمار می رود.درک حیاتی بودن این تغییر مستلزم سیاحتی کوتاه در حوزه ارتباطات و فعالیتهای حیرت آور آن است ،حوزه ای که بخشی از انقلاب صنعتی اواخر قرن نوزدهم را تشکیل می دهد.در سال ۱۹۰۰ ،تلگراف ،تلفن ،دوربین ،رادیو و اولین ابزارهای راهگشای تلویزیون الترونیک همگی کم و بیش پا گرفته و آن طور که انسان می تواند انتظار داشته باشد ،به شدت از پیوستگی دورنی برخوردار بوردند .این امری بالنسبه شناخته شده است که پیدایش دوربین با بخش مرکزی این تاریخ را تشکیل می دهد .در سال ۱۸۰۰ ،هامفری دیوی با فکر « نگارش بوسیله نور » ،سر و کله می زد، و نمایش تصاویر دوار مناظر را بر روی پرده ،از طریق یک نظام متشکل از آینه ها در یک رصد خانه تاریک،معروف به اطاق تاریک جعبه عکاسی ،الگو و قالب ،لازم برای سبک مشهور نقاشی مناظر شهری را ،که کانالتوی نقاش مشهورترین استاد اولیه آنها به شمار می رود،فراهم آورد.

zahra dana
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۶:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

رسانه تبلیغاتی : رسانه هایی که برای ثبت یا ذخیره سازی و عرضه تبلیغات در شکل های مختلف ارائه می شوند.

رسانه پخشی : این نوع رسانه برروی شبکه الکترونیکی ارایه می شود.

رسانه دیجیتالی : رسانه الکترونیکی که برای ذخیره انتقال و دریافت اطلاعات دیجیتال استفاده می شود و شکلی از رسانه های الکترونیکی می باشد.

رسانه جمعی : به معنی ارتباطات جمعی است و به مجموعه ای از کلیه فناوری های رسانه ای شامل اینترنت ، تلویزیون ، روزنامه، فیلم ، رادیو اطلاق می شود.

چند رسانه ای : ارتباطات از طریق شکل های چند گانه که در همکاری با یکدیگر شکلی از محتوای اطلاعاتی و پردازش شده را ارایه می دهند.

رسانه نوشتاری : ارتباطات که از طریق کاغذ یا شکلی از آن ارائه گردد.

رسانه اجتماعی : رسانه هایی که مبتنی بر تعاملات اجتماعی منتشر می گردند.

zahra dana
۲۶ دی ۹۳ ، ۱۵:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر